ZÁVEREČNÉ UKONČENIE
Mentoring a koučing v školskom prostredí
Celkové ukončenie vzdelávania
Mentoring a koučing v školskom prostredí
PODMIENKY UKONČENIA:
- vypracovanie prezentácie na vybranú tému z obsahu vzdelávania najlepšie vo forme PowerPoint, prezentovanie pred skúšobnou komisiou, pohovor,
- preskúšanie obsahu vzdelávania členmi skúšobnej komisie formou diskusie.
Celkové ukončenie sa uskutoční na záverečnom stretnutí pohovorom pred trojčlennou skúšobnou komisiou z obsahu vzdelávacieho programu a predstavením Vašej prezentácie:
Témy záverečných prezentácií:
- Možnosti vedenia školy pri podpore mentoringu a koučingu v školách.
- Výhody a úskalia využívania mentoringu v rovine nadriadený - podriadený.
- Možnosti využitia mentoringu v adaptačnom vzdelávaní začínajúcich pedagogických a odborných zamestnancov škôl.
- Etika mentoringu - kde končia jeho hranice a ako udržať optimálne vzťahy po jeho ukončení?
- Alternatívne spôsoby využitia mentoringu v škole - príklady vlastnej praxe.
- Využívanie skúseností mentora alebo učenie sa na vlastných chybách mentorovaného?
- Sebarozvoj pedagogického a odborného zamestnanca v role mentora.
- Faktory ovplyvňujúce plánovanie mentoringu v školách a ako zvládať kumulovanie povinností.
- Výber optimálnej formy mentoringu v škole - výhody a úskalia.
- Sociálny verzus vzdelávací aspekt mentoringu v škole.
- Vzťah mentoringu a koučingu, ich možné prepojenie v prostredí školy.
- Mentoring a koučing ako nástroj motivácie k ďalšiemu profesijnému rozvoju pedagogického zboru školy.
- Možnosti využitia koučingu v školách, námety na základe vlastnej praxe.
- Silné stránky a úskalia využívania interného koučingu v školách.
- Koučovací rozhovor a jeho špecifiká.
Súbory na stiahnutie