MODUL 4.3

Koučing v školskom prostredí

Proces koučingu

Kouč by sa mal v prvom rade úplne sústrediť a koncentrovať na koučovaného. Na to, čo hovorí a akým smerom sa jeho myšlienky uberajú. Počas vedenia rozhovoru by si mal robiť poznámky, zapisovať priebeh a hlavné aspekty rozhovoru. Na záver by mal spracovať zápis rozhovoru a kópiu odovzdať koučovanému.

Dodnes najrozšírenejšou a najpoužívanejšou verziou koučovacieho rozhovoru je stratégia GROW, ktorú navrhol John Whitmore.

Základ rozhovoru tvorí to, že vy v pozícii kouča kladiete otázky, ktorými vyjasňujete zámer, priebeh a aj riešenie daného problému.

Samotné jadro rozhovoru začína stanovením si cieľa, teda toho, čo chce koučovaný dosiahnuť, zmeniť alebo vyriešiť. Je potrebné dohliadnuť na to, aby bol cieľ SMART, teda špecifický, merateľný, akceptovateľný, realistický a termínovaný.

Následne preverujeme aktuálnu realitu. Aká je momentálna situácia. Pobádame koučovaného k popisu situácie a dopĺňaniu podrobností. Hľadá sa jadro problému.

Ďalšou fázou je hľadanie možností riešenia a alternatívnych stratégií.

Keď sa vyberie možné vhodné riešenie, nasleduje zostavenie plánu a akčných krokov, ktoré treba dodržať pri jeho riešení.

Záver rozhovoru je vhodné ukončiť zhrnutím, prípadným povzbudením a podporou, odovzdaním zápisu a dohodnutím sa na ďalšom stretnutí.

Súbory na stiahnutie

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

POVINNÁ ÚLOHA    ÚVAHA alebo PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA

Napíšte úvahu alebo prípadovú štúdiu podľa pokynov a prineste ju vytlačenú na záverečné stretnutie.

PRACOVNÉ LISTY

MODUL 4 

Upevnite si Vaše poznatky zo štvrtého modulu. Stiahnite si súbor v PDF alebo MS WORD formáte.  Veríme, že budete úspešní.