MODUL 2.2

Pedagogický a odborný zamestnanec ako mentor

Osobnostné predpoklady pre prácu mentora

Ak pôsobíte v škole ako mentor, táto činnosť prebieha súbežne popri výkone vašej práce a iných povinnostiach a istým spôsobom môže pre vás predstavovať zvýšenú záťaž. Z toho vyplýva, že mentori by mali byť odolný voči stresu a mali by sa vedieť vyrovnať s náhlymi a záťažovými situáciami.

So súbehom vlastného vyučovania, odbornej činnosti, mentoringu, prípadne adaptačného vzdelávania a možno ešte iných pracovných úloh vzniká potreba efektívneho riadenia svojho času a vyhradenia si dostatku priestoru na spoluprácu so svojím mentee.

Time management alebo manažment času je momentálne kľúčovou zručnosťou.  Či už v práci, alebo v bežnom živote. Pri mnohých pracovných povinnostiach je dôležité naučiť sa efektívne riadiť svoj čas s cieľom dosiahnuť maximálne výsledky v čo najkratšom čase, ale nie na úkor ich kvality.

Organizácia času a pracovných úloh je dôležitá najmä preto, aby sme sa vyhli negatívnym dôsledkom, napríklad nestíhanie, prepracovanosť, odkladanie pracovných úloh, a neskôr nezažívali časový stres a podobne. Ovládať techniku time managementu je dôležité najmä pri kumulovaní pracovných úloh.

Time management úzko súvisí aj so sebapoznaním a sebariadením. Každý z nás je iný, inak narába so svojím časom, a preto každému môže vyhovovať iný spôsob riadenia času. Time management môžeme považovať nielen za prevenciu stresu, ale aj prevenciu pred syndrómom vyhorenia.

Súbory na stiahnutie

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Momentálně nejsou k dispozici žádné novinky.
Momentálně nejsou k dispozici žádné novinky.

POVINNÁ ÚLOHA    ESEJ

Napíšte esej podľa pokynov a prineste ju vytlačenú na záverečné stretnutie.

PRACOVNÉ LISTY

MODUL 2

Overte si Vaše poznatky z druhého modulu. Stiahnite si súbor v PDF alebo MS WORD formáte.  Veríme, že budete úspešní.