MODUL 2.2
Pedagogický a odborný zamestnanec ako mentor
Osobnostné predpoklady pre prácu mentora
Ak pôsobíte v škole ako mentor, táto činnosť prebieha súbežne popri výkone vašej práce a iných povinnostiach a istým spôsobom môže pre vás predstavovať zvýšenú záťaž. Z toho vyplýva, že mentori by mali byť odolný voči stresu a mali by sa vedieť vyrovnať s náhlymi a záťažovými situáciami.
So súbehom vlastného vyučovania, odbornej činnosti, mentoringu, prípadne adaptačného vzdelávania a možno ešte iných pracovných úloh vzniká potreba efektívneho riadenia svojho času a vyhradenia si dostatku priestoru na spoluprácu so svojím mentee.
Time management alebo manažment času je momentálne kľúčovou zručnosťou. Či už v práci, alebo v bežnom živote. Pri mnohých pracovných povinnostiach je dôležité naučiť sa efektívne riadiť svoj čas s cieľom dosiahnuť maximálne výsledky v čo najkratšom čase, ale nie na úkor ich kvality.
Organizácia času a pracovných úloh je dôležitá najmä preto, aby sme sa vyhli negatívnym dôsledkom, napríklad nestíhanie, prepracovanosť, odkladanie pracovných úloh, a neskôr nezažívali časový stres a podobne. Ovládať techniku time managementu je dôležité najmä pri kumulovaní pracovných úloh.
Time management úzko súvisí aj so sebapoznaním a sebariadením. Každý z nás je iný, inak narába so svojím časom, a preto každému môže vyhovovať iný spôsob riadenia času. Time management môžeme považovať nielen za prevenciu stresu, ale aj prevenciu pred syndrómom vyhorenia.
Súbory na stiahnutie
Komentáre
POVINNÁ ÚLOHA ESEJ
Napíšte esej podľa pokynov a prineste ju vytlačenú na záverečné stretnutie.
PRACOVNÉ LISTY
MODUL 2
Overte si Vaše poznatky z druhého modulu. Stiahnite si súbor v PDF alebo MS WORD formáte. Veríme, že budete úspešní.