MODUL 1

Teória mentoringu

Základnou charakteristickou črtou mentoringu je, že neskúseného alebo menej skúseného kolegu sprevádza kolega skúsený, ktorý mu pomáha v rôznych oblastiach pracovného života, ale najmä mu poskytuje svoju skúsenosť a sprevádza ho profesijným rastom.

Mentoring, špecificky v školskom prostredí, má podľa zahraničných skúseností pozitívny dopad na celkový profesijný rozvoj zamestnancov škôl, je výbornou formou vzdelávania a výmeny skúseností, podporuje medzigeneračné učenie, dá sa veľmi dobre implementovať do adaptačného vzdelávania a je vhodnou formou podpory kolegiálneho učenia sa na pracovisku.

Samotný pojem mentor vychádza z Homérovho diela Odysea. Odyseus poveril svojho priateľa, múdreho muža Mentora, výchovou svojho syna. Dlhodobo tento pojem označoval akéhosi poučovateľa či kárateľa v negatívnom slova zmysle. Dnes ho už používame pozitívne, synonymne k pojmom radca, sprievodca alebo vychovávateľ. 

Súbory na stiahnutie

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Momentálně nejsou k dispozici žádné novinky.
Momentálně nejsou k dispozici žádné novinky.

OTESTUJTE SA

Overte si Vaše poznatky z prvého modulu. Stiahnite si súbor v PDF alebo MS WORD formáte.  Veríme, že budete úspešní.