MODUL 2.2
Rola uvádzajúceho pedagogického/odborného zamestnanca
Sebareflexia uvádzajúceho pedagogického/odborného zamestnanca
Pod pojmom sebareflexia vo všeobecnosti rozumieme premýšľanie o sebe samom, o svojej osobnosti, akési obhliadnutie sa za sebou a svojimi činmi, myšlienkami, pocitmi či postojmi, čiže akási rekapitulácia určitého životného obdobia, vlastného konania alebo rozhodovania.
Sebareflexiu využívame najmä v situáciách, ktoré sú pre nás významné. Jej hlavným cieľom je danú situáciu zhodnotiť a na základe toho sa rozhodnúť, či zmeniť, ako zmeniť a akú stratégiu zvoliť do budúcna. Čiže cieľom sebareflexie je pracovať na svojom rozvoji. Definícií sebareflexie existuje veľké množstvo. Vždy sa však zhodnú v tom, že prehodnocujeme svoje konanie a jeho následky s cieľom zlepšiť aktuálnu situáciu. Môžeme hovoriť o procese zdokonaľovania sa.
Sebareflexiu vykonávame často spontánne, nevedome, a to po mnohých významných aj menej významných činnostiach. Dnes sa však budeme venovať zámernej a systematickej sebareflexii. Tá vedie k dôkladnejšiemu poznaniu seba samého. Má vysokú mieru využiteľnosti v edukačnom a odbornom procese, ale aj v situáciách osobného charakteru.
Súbory na stiahnutie
Komentáre
Povinná úloha
ÚVAHA

Napíšte úvahu podľa pokynov a prineste ju vytlačenú na záverečné stretnutie.