MENTORING - ZAČIATOK 5.10. 2022 - UKONČENIE 10.11. 2022
KOUČING - ZAČIATOK 19.10. 2022 - UKONČENIE 24.11. 2022
TÉMA: Inovatívne využívanie mentoringu v škole a v školskom zariadení
Vzdelávanie začína 5.10. 2022 s ukončením 10.11. 2022
Priebeh vzdelávania:
Dištančná časť: 32 hodín formou online programu - individuálne.
Prezenčná časť: 18 hodín cez aplikáciu ZOOM formou štyroch stretnutí v popoludňajších hodinách.
Ukončenie: Prezentácia cez aplikáciu ZOOM a odovzdanie dištančnej úlohy.
Prezenčná časť
1. stretnutie 5.10. 2022 od 13.00 - 17.40 hod. (6 vyučovacích hodín),
2. stretnutie 6.10. 2022 od 13.00 - 17.40 hod.(6 vyučovacích hodín),
3. stretnutie 20.10. 2022 od 13.00 - 17.40 hod. (6 vyučovacích hodín),
4. stretnutie 10.11. 2022 záverečné ukončenie podľa rozpisu.
Link na Zoom vám pošleme na váš mail vždy najneskôr jeden deň pred realizáciou stretnutia.
TÉMA: Možnosti využívania koučingu ako nástroja podpory profesijného rastu
Vzdelávanie začína 19.10. 2022 s ukončením 24.11. 2022
Priebeh vzdelávania:
Dištančná časť: 32 hodín formou online programu - individuálne.
Prezenčná časť: 18 hodín cez aplikáciu ZOOM formou štyroch stretnutí v popoludňajších hodinách.
Ukončenie: Prezentácia cez aplikáciu ZOOM a odovzdanie dištančnej úlohy.
Prezenčná časť
1. stretnutie 19.10. 2022 od 13.00 - 17.40 hod. (6 vyučovacích hodín),
2. stretnutie 2.11. 2022 od 13.00 - 17.40 hod.(6 vyučovacích hodín),
3. stretnutie 3.11. 2022 od 13.00 - 17.40 hod. (6 vyučovacích hodín),
4. stretnutie 24.11. 2022 záverečné ukončenie podľa rozpisu.
Link na Zoom vám pošleme na váš mail vždy najneskôr jeden deň pred realizáciou stretnutia.
Témy inovačného vzdelávania v rozsahu 50 hodín:
1. Inovatívne využívanie mentoringu v škole a v školskom zariadení
- Možnosti implementácie mentoringu do školských zariadení (s prihliadnutím na jednotlivé typy), roviny a možnosti využívania, jeho hranice a obmedzenia.
- Možnosti realizácie mentoringu ako formy podpory ďalšieho profesijného rozvoja PZ a OZ - mentoring v rôznych podobách adaptácie, mentoring ako podpora kariérneho postupu, mentoring ako spôsob udržania a rozvoja kompetencií.
- Vzťah mentoringu a kvality školy - implementácia mentoringu ako determinant zvyšovania kvality školy a školského zaradenia.
- Využívanie špecifických typov mentoringu v školských zariadeniach - kolegiálny, tímový, v dobrovoľníctve, v poradenstve, v medzigeneračnom učení, a i.
2. Rola a úlohy mentora v procese mentoringu
- Ďalší rozvoj špecifických mentorských kompetencií (orientované na kompetencie andragogické, mentorské, kognitívne, sociálne a osobnostné).
- Prepojenie mentoringu a akčného výskumu.
- Prepojenie mentoringu a koučingu (využívanie koučovacích stratégií a prvkov koučingu počas realizácie mentoringu).
3. Možnosti využívania koučingu ako nástoja podpory profesijného rastu
- Možnosti využívania koučingu ako možného spôsobu podpory ďalšieho profesijného rozvoja PZ a OZ, riešenia problémov, konfliktných situácií, stanovovanie cieľov a vízií a pod.
- Využitie koučingu ako prostriedku podpory kritického myslenia.
- Vyžívanie techník koučingu ako bilančný kruh, priamka, vizualizácia a i, pri riešení problémov, vo vzdelávacom procese a ako podpora profesijného rastu PZ a OZ.
- Hranice, možnosti a spôsoby využívania koučingu a jeho prvkov v rámci vekového rozhrania klientov koučingu.